zondag 28 april 2013

Blij en rijk

Na het opstellen van de twee begrotingen voor de verbouwing en inrichting van mijn nieuwe huis (zie de vorige twee blogjes) voel ik een beetje angst en zorgen over de grote bedragen die ik moet/wil/ga uitgeven. En ook een beetje een ontevreden gevoel dat ik meer wil dan ik (in eerste instantie) kan betalen.

Maar daar dwars doorheen voel ik nu ook vooral een heel gelukkig gevoel. Blij omdat ik al dat geld heb en omdat ik daar zulke prachtige dingen voor ga kopen. Zodat ik een huis heb dat volledig aan mijn wensen voldoet, mijn eigen huis met mijn eigen inrichting en met allemaal meubels en spulletjes die ik heel erg mooi vind en die uitstralen wat ik ben en hoe ik leef.

Is het niet een ontzettend grote luxe en voorrecht en rijkdom om zo te kunnen wonen?

Daar komt dan ook nog bij dat dit nieuwe huis mij weliswaar in eerste instantie veel geld kost, maar mij in de toekomst vooral geld gaat opleveren. Door een hypotheek die ik de komende 30 jaar volledig zal aflossen. En door lagere maandlasten van 200,- per maand, zodat ik me in slechte tijden geen/minder zorgen hoef te maken over mijn woonlasten en in goede tijden dat geld kan sparen en kan investeren in verbetering van mijn woning.

Blij en gelukkig dus, in plaats van ontevreden en bang!

2 opmerkingen:

  1. Dat is het allerbelangrijkste. Trots zijn en tevreden. Al het andere komt dan goed. Wat je eventueel zou kunnen overwegen als ik vluchtig over je lijstjes kijk is om de kunst uit te stellen. Een mooie ingelijste foto voor 50 euro of zo is tijdelijk natuurlijk ook goed. Dat scheelt je hele belangrijke 1000 euro. Vooral in het begin. Een mooie schilderij kun je altijd nog een kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben het helemaal met Vlijtig eens. Vaak is het verstandiger om dat soort zaken te kopen als je er een tijdje woont. Vaak ga je in het begin nog wat schuiven met de indeling. En pas dan weet je wat je waar wilt hebben.Maar lekker toch, dat het allemaal zo kan. Daar heb je hard voor gewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen