donderdag 13 december 2012

 
 
Introductie
 
Ik ben van jongs af aan altijd al een luxepaardje geweest, volgens mijn ouders.
Gelukkig heb ik daar ook altijd hard voor gewerkt. Als scholier rende ik mijn benen uit mijn lijf in de horeca om vervolgens peperdure schoenen te kunnen kopen. Als studente werkte ik drie avonden in de week en op zaterdag voor een aanzienlijk salaris om dat vervolgens stuk te slaan in de horeca. En na mijn afstuderen begon het echte decadente leven bij een chique werkgever. Work hard en play hard en het goede leven werd gevierd met champagne.
Niet door de financiele crisis maar door een persoonlijke crisis werd alles anders. En halveerde mijn inkomen. Mijn tijd nam echter evenredig toe en time is money! Bezuinigen dus, en dat doe ik nu alweer een aantal jaar. Vergeleken met anderen heb ik nog steeds niets te klagen, maar voor mij is het een omschakeling geweest. Een positieve omschakeling, want nu de decadentie is verruild voor eenvoud voel ik me eigenlijk veel beter. En van de luxe die ik me nog wel permiteer, geniet ik eens te meer.
Geinspireerd door andere blogs over bezuinigen, consuminderen, budgeteren, de tering naar de nering zetten en eenvoudig leven, wil ik zelf ook graag af en toe wat laten weten over mijn beslommeringen op het materiele vlak.

3 opmerkingen: